Tapa Vallaraamatukogu lugejate rahulolu-uuring 2020

Dialoog raamatukogu külastajaga (01.–31.10.2020)

Raa­matukogu – see on või­malus­terohke info-ja kogukon­nakeskus, mis on kõig­ile se­ni­a­jani tasu­ta. Kuidas hal­la­ta er­inevaid si­htrüh­mi ja pakku­da muu­tu­vas maail­mas kõig­ile just neile huvi pakku­vat?
Raa­matukogu keskkon­na aren­damine tähendab va­jadust täien­da­da ja li­ht­sus­ta­da er­inevate and­mete ja mater­jalide kätte­saa­davust, aga samas on vaja tea­da in­imeste oo­tusi. Selle tarvis sai­gi tehtud luge­jau­ur­ing, kust saadud vas­tused an­naksid meile või­maluse ka oma tööle värske­ma pil­gu­ga vaa­da­ta, samas kaasates aren­guprot­ses­si luge­jaid ja nende vaatenur­ka. Üle Tapa val­la oli küsimustele vas­ta­jaid 217, s.o 6,6% eelmise aas­ta luge­jat­est. Allpool lühike kokku­võte koos diagrammidega.

Missuguseid raamatukogu poolt pakutavaid teenuseid kasutate?

Graafik 1. Missuguseid raamatukogu poolt pakutavaid teenuseid kasutate?
Graafik 1. Mis­su­g­u­seid raa­matukogu poolt paku­tavaid teenu­seid kasutate?

Kõik vas­ta­jad pi­dasid peamiseks oluliseks teenuseks raa­matute ja ajakir­jade ko­ju­laenu­tamist. Täht­sal ko­hal oli raa­matukogu poolt ko­r­ral­data­vat­est üri­tustest os­avõt­mine. Olulisel ko­hal oli ka print­imis­teenuse ja ko­ha­peal lugemise või­maluse ka­su­t­a­mine. Endis­elt on os­adel in­imes­tel va­jadus ka­su­ta­da in­ter­netipunk­ti arvuteid.Vt graafik 1. 

Rahulolu raamatukogu lahtiolekuaegadega?

Raa­matukogude lah­ti­olekuae­gade­ga oldi enam­jaolt rahul: Tam­salu 98%, Jäne­da 97%, Sak­si 95%, Tapa 94,6%, As­samal­la 88%, Va­jan­gu 87%, Lehtse 70%. Vt ga­leri­id di­a­gram­mide­ga. Uuest aas­tast saab Tapa raa­matuko­gust tänu raa­mat­u­laenu­tuskapile tel­li­tud raa­ma­tu­id kätte ööpäe­var­ingselt ja kon­tak­tiva­balt (eel­datavasti juba vee­bru­ar­ist). Ööpäe­var­ingselt saab raa­ma­tu­id tagas­ta­da Tapa ja Tam­salu raa­matukogudes juba täna ning pea­gi jõuab tagas­tuskast ka Lehtse raa­matuko­gusse. See kõik annab luge­jatele su­ure­ma vabaduse raa­matute laenamiseks/tagastamiseks.

Kas olete rahul raamatukogu kogude koostisega?

Prob­leemid on tea­da — uud­iskir­jan­duse ek­sem­plaar­sus peaks ole­ma su­urem. Siin seavad tel­limuse mahule pi­iran­gud eelkõige ikk­a­gi ra­halised va­hen­did. Luge­jate rahu­lolu prot­sen­tides (väga rahul, rahul, OK ) — Tapa 93/94%, Sak­si 91%, Jäne­da 87%, Tam­salu 84%, As­samal­la 72%, Va­jan­gu 67%, Lehtse 65%. Vt ga­leri­id diagrammidega.

Kuidas olete rahul soovitud raamatu ooteaja pikkusega?

Nii väga, kui me ka ei sooviks, meie ra­halised või­malused seavad tea­tud pi­irid raa­matute tel­limise­le. Nime­tuste arvu­ga võib rahul olla, kuid ek­sem­plaar­sust pole tule­vikus­ki su­uren­da­da või­ma­lik. Ja seetõt­tu teki­vad mõnele uuele ja pop­u­laarse­le raa­matutele tah­es taht­ma­ta oote­jär­jeko­r­rad. Vt ga­leri­id diagrammidega.

Graafik 2. Missuguseid informatsioonikanaleid eelistate kasutada, saamaks infot raamatukogus toimuva kohta?
Graafik 2. Mis­su­g­u­seid in­for­mat­sioonikanaleid eel­is­tate ka­su­ta­da, saa­maks in­fot raa­matuko­gus toimu­va kohta?

Missuguseid informatsioonikanaleid eelistate kasutada, saamaks infot raamatukogus toimuva kohta?

Enim „jah“ vas­tu­seid ko­gusid isik­lik suhtlus, vee­bile­ht, e‑post ja sot­si­aalmee­dia. See­ga on kõige olulise­mad isik­lik suhtlus ja mee­di­ast info han­kimine. Vt graafik 2.

Personali teeninduskvaliteet – kompetentsus, teenuste kättesaamise kiirus, sõbralikkus?

Oleme tänu­likud meie luge­jatele, kes meie püü­du pakku­da heal tasemel teenust on ka kõrgelt hin­nanud. Tänusõnu jätkus kõi­gi seitsme raa­matukogu töö­ta­jaile. See teeb meile su­urt rõõ­mu! Külas­ta­jate tänusõ­nad in­nus­tavad meid tule­vikus­ki hästi töö­ta­ma ning lei­d­ma uusi la­hen­dusi. Ja nen­dele luge­jatele, kes juhtisid tähelepanu mõnes raa­matuko­gus ol­e­vale pu­uduse­le, samu­ti suur tänu. Vt ga­leri­id diagrammidega.

Mida ootate raamatukogult?

Kind­lasti hu­vitab raa­matukogutöö­ta­jaid, mil­list raa­matukogu luge­jad tule­vikus näha sooviksid. Siin on esiko­hal ikk­a­gi lai kir­jan­duse va­lik ja teise­le ko­hale jäi 247 ka­su­tatav raa­matukapp, ehk siis ikk­a­gi mak­si­maalne mu­gavus kir­jan­duse kätte­saamiseks. Rõõ­mus­tav on ka see, et ikka ja jälle oo­datakse ko­h­tu­misi kir­janike, kun­st­nike ja muidu hu­vi­ta­vate in­imeste­ga ning kun­sti- ja raa­matunäi­tu­seid. Raa­matukogult oo­datakse ka li­ht­salt mu­ga­vat ja mõnusat ajaveet­mise ko­h­ta – mu­gavad is­tu­misko­had, ko­hvi­au­tomaat. Samas peavad jää­ma ka vaiksed lugemis- ja töö­tamisal­ad ning ‑nur­gakesed. Vt graafik 3.

Head luge­jad, teie vas­tused olid meile olulised – need aitavad hin­na­ta het­ke­seisu ja vaa­da­ta koos tulevikku!

Graafik 3. Mida ootate raamatukogult?
Graafik 3. Mida ootate raamatukogult?